mammmamia

Alla inlägg den 13 april 2013

Av Maria Larsson - 13 april 2013 20:32

Mys Mys mys med mina 4 fina pojkar <3


bara massa gottemat, kycklingsallad till lunch sen tacos till kvällsmat och massa frukt och grädde nu på kvällen med.

  


 

  

Av Maria Larsson - 13 april 2013 18:36

 
 
Jag går in på ett litet kafé med en vän och vi gör vår beställning. Medan vi sätter oss ned vid vårt bord, kommer två personer in och går fram till expediten – ...”Fem kaffe tack, tre av dom till oss och två suspenderade”. De betalar, tar sina tre koppar och går. Jag frågar min vän: ”Vad är en suspenderad kaffe?” Hon svarar: ”Vänta ska du få se”. Ytterligare några kommer in på kafét. Två kvinnor beställer varsin kaffe, betalar och går. Nästa beställning uppgår till sju kaffe och görs av tre advokater: ”Tre till oss, och fyra suspenderade”. Medan jag fortfarande funderar över vad detta med suspenderade kaffen är, njuter jag av den fina utsikten och det soliga vädret. Plötsligt öppnas dörren och en man med sjabbiga kläder och som ser ut som en tiggare, går fram till servitrisen och frågar vänligt: ”Har ni suspenderat kaffe?” Det är enkelt – människor betalar i förskott för en kaffe som tillägnas den som inte har råd att betala för en varm dryck. Traditionen med suspenderat (suspended) kaffe startade i Neapel, och har sedan spridits över hela världen. På vissa ställen, kan man förutom suspenderat kaffe, även beställa smörgåsar eller hela måltider.” Den här är en berättelse som värmer mer än en kopp kaffe en kall vinterdag. TomasG :-) (Suspenderad = Uppskjuten) Berättelsen har jag översatt med egna ord, källa okänd.

Av Maria Larsson - 13 april 2013 16:57

Här är en kille som kommer gå långt.
En fantastisk röst till de flesta låtar, och många covers han gör blir oftast bättre än orginalet :)
BTW Grattis till Linus som fyller år idag, hipp hipp hurra (=

Dela gärna hans musik på fb, blogg mm, så han kommer ut bland fler folk och blir större...

Här kommer några av mina favoriter :)

Men alla är bra :)




Här är hans egenskrivna låt

Av Maria Larsson - 13 april 2013 16:37

Fick denna lilla älsklingen i onsdags av en vän :)


 
Gissa om jag blev glad eller glad.
Nu ska jag bara lyckas hitta en plats att hänga upp den på med.
Bor för litet, barnen skulle behöva varsitt rum och jag skulle behöva ett rum till mina tränings grejer som ej får plats längre.
Har ju ett helt gym hos mina föräldrar med alla maskiner och så, men skönt o ha lite hemma med :)

Här är lite av mitt hemma gym


 

Av Maria Larsson - 13 april 2013 12:48

Varit och handlat med mamma och barnen.

Och nu blev kycklingsallad till lunch och ikväll får det bli tacos och massa god frukt.
Kanske lite doppad i choklad dessutom ;)

Kanske tända i bastun med ;)


Lilleman sitter och spelar Spiderma på Xboxet och jag o Hugo håller på och städar.
Han vill moppa golvet, men då måste ju allt från golvet städas bort först, så blir ju kanon :)





   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ensamstående 3 barns mamma i sina bästa år till 3 pojkar, 2 hos mig och en i himlen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards